Savjeti za ublažavanje menstrualnih bolova

Savjeti za ublažavanje menstrualnih bolova

Savjeti za ublažavanje menstrualnih bolova

Gotovo 9 od 10 djevojaka i žena osjećaju bol kada trebaju dobiti menstruaciju.1,2 Dobra vijest je da postoji mnogo načina da se ta bol ublaži.

Što je to menstrualna bol?

Bol i grčenje pred menstrualni ciklus predstavljaju normalnu stvar.  Obično je to osjećaj grčenja u donjem dijelu trbuha, a povremeno se može dogoditi da osjetite bol u donjem dijelu leđa i na vrhovima nogu.3

Bol obično počinje ili u isto vrijeme ili malo prije menstrualnog krvarenja. Može trajati jedan dan, iako kod nekih djevojaka može trajati i nekoliko dana.3 Kod većine djevojaka i žena, bol je općenito blaga, ali 1 od 10 žena pati od ozbiljne boli zbog koje ne mogu ići u školu ili na posao.3

Ublažavanje boli bez lijekova

Evo nekoliko savjeta kako pomoći ublažiti bol.

Toplina

Apliciranje malo topline na trbuh zaista može pomoći pri ublažavanju menstrualne boli3, 4 Probajte topli flaster ili prislonite bocu tople vode na trbuh.

Vježbanje

Postoje podaci koji ukazuju na to da vježbanje može ublažiti menstrualnu bol.5

Transkutana električna stimulacija živca (TENS)

TENS strojevi rade tako da šalju male električne impulse živcima u koži iznad trbuha te tako pomažu blokirati bol. Možda zvuči pomalo zastrašujuće, ali dokazi upućuju na to da se tako može olakšati menstrualna bol.6

Masaža

Neki ljudi prakticiraju masažu kako bi ublažili bolove u tijelu. Pokušajte masirati dio trbuha koji vas boli i to nježnim i kružnim pokretima.7

Ublažavanje boli lijekovima

Za dodatno smanjenje boli, pokušajte s lijekovima koje možete kupiti bez recepta. Ovi lijekovi su se pokazali kao korisni pri ublažavanju boli8 i istraživanja su pokazala da lijekovi koji sadrže paracetamol i kofein mogu biti posebno korisni.9

Kada posjetiti liječnika?

Ako imate neke nedoumice po pitanju menstrualne boli, potražite savjet liječnika ili ljekarnika. Naročito biste trebali posjetiti liječnika ako se pojavi neki od sljedećih čimbenika:3,10

  • ozbiljna bol
  • bol u trbuhu čak i kada vaše menstrualno razdoblje nije u tijeku
  • krvarenje između menstrualnih razdoblja ili krvarenje koje je obilnije i dulje od običnog
  • abnormalno pražnjenje iz vagine, naročito ako je gusto ili miriše čudno7
  • temperatura.7

Reference

  1. Jamieson DJ, Steege JF. The prevalence of dysmenorrhea, dyspareunia, pelvic pain, and irritable bowel syndrome in primary care practices. Obstet Gynecol. 1996; 87(1): 55–58.
  2. Parker MA, et al. The menstrual disorder of teenagers (MDOT) study: determining the typical menstrual patterns and menstrual disturbance in a large population-based study of Australian teenagers. BJOG. 2010: 11: 186-192.
  3. Patient UK. Period pain (dysmenorrhoea). Available at http://www.patient.co.uk/health/Period-Pain-(Dysmenorrhoea).htm. Accessed July 2010.
  4. UK Clinical Knowledge Summaries. Dysmenorrhoea. Available at: http://www.cks.nhs.uk/dysmenorrhoea. Accessed July 2010.
  5. Brown J, Brown S. Exercise for dysmenorrhoea. Cochrane Database of Systematic Reviews 2010, Issue 2. Art. No.: CD004142. DOI: 10.1002/14651858.CD004142.pub2.
  6. Proctor M, et al. Transcutaneous electrical nerve stimulation for primary dysmenorrhoea. Cochrane Database of Systematic Reviews 2002, Issue 1. Art. No.: CD002123. DOI: 10.1002/14651858.CD002123.
  7. UK NHS Choices. Periods – painful. Available at http://www.nhs.uk/Conditions/Periods-painful/Pages/Introduction.aspx. Accessed July 2010.
  8. Milsom I, et al.  Comparison of the efficacy and safety of nonprescription doses of naproxen and naproxen sodium with ibuprofen, acetaminophen, and placebo in the treatment of primary dysmenorrhea: a pooled analysis of five studies. Clin Ther. 2002; 24:1384–1400.
  9. Ali Z, et al. Efficacy of a paracetamol and caffeine combination in the treatment of the key symptoms of primary dysmenorrhoea. Curr Med Res Opin. 2007; 23: 841–851.
  10. Medline. Menstrual periods – heavy, prolonged or irregular. Available at: http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/ency/article/003263.htm. Accessed July 2010.